w a n n u r s y a r i f a h

Foto Kebakaran Besar Kawasan Jajahan Israel Di Palestin

Foto Kebakaran Besar Kawasan Jajahan Israel Di PalestinFoto Kebakaran Besar Kawasan Jajahan Israel Di Palestin


Foto Kebakaran Besar Kawasan Jajahan Israel Di PalestinKawasan jajahan bangsa yahudi ini mengalami kebakaran di beberapa tempat kemudian merebak hingga ke kawasan perumahan lalu memaksa penduduk yahudi berpindah.Malah,terdapat beberapa khemah sementara dibina untuk mereka yang terpaksa meninggalkan rumah mereka ekoran kebakaran yang besar.

 Disamping sukar memadam kebakaran yang menular,ditambah cuaca yang kering seolah saling membantu maraknya kebakaran,angin yang kencang turut menambah ketidak nyenyak tiduran orang yahudi disana yang turut memainkan peranan sebagai agen penambahan maraknya api yang membakar sekitarnya.



Foto Kebakaran Besar Kawasan Jajahan Israel Di PalestinTurut mengalami gangguan apabila beberapa jalan raya terpaksa ditutup setelah api membakar pinggir-pinggir jalan.Nampaknya api ini suka dengan pinggir-pinggir jalan.

Kemudian,api ini bergerak berjemaah seterusnya melawat beberapa rumah yang ditinggalkan lalu duduk disitu beberapa lama dan menikmati jamuan mereka pada hari larut malam.

Apabila siang muncul,orang yahudi melihat rumah mereka telah disinggahi oleh api sebagaimana mereka datang ke bumi palestin lalu tinggal disitu tanpa rasa bersalah sedikit pun.Saya masih ingat satu dokumentari mengisahkan orang yahudi memasuki rumah orang palestin lalu menghalau mereka dari rumah mereka ketika tuan rumah itu masih ada didalam rumah.


Foto Kebakaran Besar Kawasan Jajahan Israel Di PalestinPendatang yahudi itu (didalam dokumentari 1948 tidak silap saya),datang dengan membawa beg-beg mereka lalu memasuki dimana sahaja rumah yang mereka mahu,lalu mengarahkan orang yang ada didalamnya keluar sambil melihat dan menyusun peralatan mereka dan mengubah susun atur penghiasan rumah didalamnya sambil tuan rumah melihat perbuatan mereka seolah-olah rumah mereka dilelong kepada yahudi.

Itulah sedikit sejarah kelompok pertama pendatang yahudi memasuki bumi palestin.Kali ini apa salahnya jika makhluk Allah lain pula mengikut jejak langkah mereka lalu menghalau mereka pergi? TIDAK! makhluk tersebut tidak pernah menghalau orang yahudi pergi,sebaliknya orang yahudi sendiri bijak membawa diri! mengapa mereka tidak duduk dan tinggal bersama makhluk itu? PANAS? begitulah panasnya orang-orang palestin melihat bangsa yahudi merampas rumah milik mereka sebelum ini.


Foto Kebakaran Besar Kawasan Jajahan Israel Di PalestinKali ini alasan yahudi adalah penganas,kianat dan sebagainya.Jika mereka berani menuduh Allah sesuatu yang dusta,mengapa tidak mereka menuduh orang palestin pula? secara tidak langsung itulah ciri-ciri orang yahudi.

Gemar membuat kerosakan.Kali ini yahudi itu meminta bantuan untuk memadam kebakaran.Didunia boleh sahaja mereka meminta-minta agar api tersebut dipadamkan.Di akhirat tidak sesekali dapat.Masa kan dapat?



Foto Kebakaran Besar Kawasan Jajahan Israel Di PalestinWilayah-wilayah bumi palestin yang dijajah yahudi ini namanya PALESTIN,tapi ditukar menjadi ISRAEL.Nama palestin dipadamkan di peta,Namun orang tetap mengenali palestin pada tahun 1948 sama seperti hari ini.


Kita dapat lihat,Allah telah menghina dan memalukan bangsa yahudi di serata dunia.Dunia bergembira dengan musibah ini.Tidak pernah saya lihat dimana-mana yang dunia begitu seronoh dengan musibah kecuali musibah menimpa yahudi.Di dunia arab,mereka begitu bersyukur dengan bala besar ini.

Sama ada ini kerja orang yahudi sendiri,atau orang luar,hakikatnya memang memalukan bangsa yahudi.Itu sebagai asbab sahaja agar yahudi mendapat penghinaan yang tidak dihinakan Allah,melainkan jika Allah menghina mereka,nescaya seluruh makhluk turut menghinakan mereka jua.

Jikapun mereka bertindak agresif susulan kebakaran ini,pencayalah,bangsa yahudi ini akan sembunyi dibalik pokok-pokok gharqad.Selepas ini bolehlah mereka menanam pokok gharqad bagi mengantikan pokok yang mati terbakar itu.Jika mereka memiliki perancangan lain setelah itu,Allah jualah yang akan membalas rancangan mereka,sesungguhnya Allah Maha Membalas.Cuma ada satu perkara yang penting,tasik galile.Jika mereka menggunakan air tasik itu untuk memadam kebakaran terutama diwilayah galilea barat,proses surutnya air tasik galile akan menjadi lebih pantas lagi.Dan jika itu berlaku,iaitu surutnya air tasik tersebut,apaka pertanda dajjal akan muncul ? 



0 Komentar untuk "Foto Kebakaran Besar Kawasan Jajahan Israel Di Palestin"

Popular Posts

Back To Top