w a n n u r s y a r i f a h

Pemurahnya Allah

Madu dan susu adalah makanan semulajadi yang penuh khasiat . Bandingkan dengan buatan manusia yang perbagai . tetap tidak dapat menandingi kehebatan ciptaan Allah . Dan mengapa air di ciptakan pada asalnya adalah kosong namun di lihat jernih tapi mengandungi khasiat kepada tubuh badan ? dan perkara itu adalah tanda kebesaran dan Pemurahnya Allah kepada kita andai kita ketahui..

air
susu
madu
Dan banyak lagi di ciptaan Allah yang boleh diperhatikan..

Yang saya tulis ini sebenarnya dalam versi bahasa arab,untuk melihat yang asli boleh klik pautan ini -----> wannursyarifah.blogspot.my (ini laman kedua saya,laman ini saya jarang sekali buat artikel,cuma artikel tertentu saya akan tuliskan disini),saya terjemahkan ke melayu menerusi maksud ayat dalam foto diatas,sebab mungkin ada yang tertanya-tanya disebalik maksud ini.

Tidak ada apa-apa maksud,cuma ia menyatakan bahawa Allah sangat pemurah ,dan kemurahan Allah ada dimana-mana sahaja,hatta dalam makanan mahupun alam ciptaan ini.wallahualam.Allah lebih mengetahui rahsia-rahsia alam ini seluruhnya.

Namun,saya ambil 3 perkara yang tidak dapat di tandingi oleh manusia,iaitu air,susu,dan madu,sungguh ada banyak lagi,tapi saya ambil 3 sahaja.
0 Komentar untuk "Pemurahnya Allah"

Popular Posts

Back To Top