w a n n u r s y a r i f a h

Dunia Sains Dan Perubatan

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.Agak lama saya tak update tentang perubatan juga ye.Saya fikir nak buat artikel tentang ischemik,iaitu sejenis keadaan berkaitan dengan darah,laluan darah,bekalan oksigen yang melibatkan jantung juga apa yang sebabkan otak mengalami ischemik.

Tapi akan datang lah ye..insyAllah..jika ada masa yang sesuai,sebab huraian pasal ischemik ni panjang sangat.Tapi saya gantikan dengan gambar yang tidak kurang juga menarik untuk di tatap sekaligus mengenai sains perubatan.

Gambar yang dipaparkan saya telah pilih,maksudnya tidak mahu terlalu menyerlah sangat.Bimbang pula kalau-kalau ada yang pitam mahupun loya melihat benda yang tak biasa di lihat.Saya pun kadang-kadang boleh lemah semangat dibuatnya.Dibawah ni ada beberapa foto peringkat embrio dan juga babi.Hehe SubhanAllah,sangat menajubkan : )


wannursyarifah.com
Ini adalah foto janin sewaktu peringkat embryo

Anak gajah

wannursyarifah.com

Kelihatan bentuk fizikal telah hampir sempurna

wannursyarifah.com
Agaknya ikan apa yang akan dilahirkan kelak ? : )

 kucing  ?  : )

wannursyarifah.com
Salur darah otak.Yang berwarna salur darah pekat itu membawa darah apa ? 



Sebelum kita mencapai usia dewasa,itulah peringkat yang mesti kita lalui,dalam keadaan yang lemah.Dan apabila kita telah dewasa,mempunyai sedikit keupayaan diri,maka manfaatkannya sebaik mungkin,sebelum kita akan kembali menjadi lemah seperti kita lemah seperti awalnya.

itu sahaja untuk masa ini,jangan lupa jaga kesihatan ye : )
0 Komentar untuk "Dunia Sains Dan Perubatan "

Popular Posts

Back To Top