w a n n u r s y a r i f a h

SIAPA MALAIKAT MAUT


Malaikat Maut

Salam ukhwah semua.sebagai mana tajuk di atas kita semua sememang nya ingin mengetahui siapa dan apakah nama pangilan bagi malaikat maut yang sebelum ini ramai mengelarkannya sebagai izrail.

Untuk makluman pembaca semua,sehingga kini saya masih belum menemui jawapan spesifik yang sesuai untuk mengulas atau berkongsi sedikit info mengenai Malaikat Maut.Tujuan saya hanya ingin mengetahui bahawa apakah nama sebenar bagi malaikat maut kerana nama malaikat maut ini tidak terdapat di dalam hadist mahupun al-quran.Jadi sangat sukar untuk saya menjelaskan secara terperinci.

Banyak info berkaitan malaikat maut ini yang menyatakan bahawa nama izrail adalah merujuk kepada malaikat maut.Sumber ini berdasarkan dari israiliyyat.

Sehingga sekarang saya masih dalam mereview beberapa lagi sumber untuk mendapat lebih maklumat sahih mengenai nama bagi malaikat maut.saya juga turut bertanyakan kepada sahabat sahabat saya,serta banysak tempat lagi dengan harapan dapat menemui hidayah dari Illahi.

Telah berminggu minggu saya cuba untuk mendapatkan sumber yang sahih.namun sangat sedikit sekali bilangannya.malah kebanyakkan sumber yang saya terima adalah dari sumber israiliyyat.

Jadi jika anda mempunyai sumber sumber yang sahih mengenai nama malaikat maut,anda bolehlah tinggalkan di ruangan komen ini.saya tahu masih ramai yang ingin mendapatkan kesahihan mengenai nama bagi malaikat maut.

Jazzakallahu khairan

Dibawah adalah sumber yang saya telah review.anda boleh klik dan baca sama.jika ada yang sahih haruslah info saya ye ..

1-indahislam

2- assaef

3- wiemasen

4-mediasiber

5-wulansarieka

6- halaqah

7-islam2u

Tag : MALAIKAT
0 Komentar untuk "SIAPA MALAIKAT MAUT"

Popular Posts

Back To Top