w a n n u r s y a r i f a h

MELAWAT KUALABSELANGOR SIRI2


HARI TERAKHIR MELAWAT KUALA SELANGOR
Meriam,salah satu simbolik senjata pertahanan kerajaan melayu.sempat saya merakamkan kenangan di kota malawati yang bersejarah ni.tempat nya yang indah permai dan udara yang nyaman.saya melawat kota malawati ni kira² jam 8pagi.cuaca agak mendung,selepas sarapan pagi di warung dekat dengan jeram.
Tempat ni amat bersejarah sekali.terdapat beberapa buah meriam menjadi kan tempat ini menjadi tarikan yang unik.saya teringat meriam yang di letakaan di sempadan masuk kota darul ehsan kalau tak silap di pintu gerbang ada meriam di lebuhraya tersebut.selangor memang terkenal dengan meriam hee
banyak meriam di sini,terasa berada di sebuah kubu pula heee...
ada monyet sedang duduk di atas meriam,nampak tak?? di sebelah atas pula terdapat makan diraja..mari kita tengok...
ambil dari luar je la..kalau nak ambil dari dalam anda harus minta dulu keizinan penjaga makan diraja ni.. ni disini menempatkan makan sultan terdahulu..kalau nak tahu lebih mari la melawat..baru dapat banyak info..sama² sedekahkan Al-fatihah kepada Almarhum sultan.. selepas ni saya belum merancang untuk bercuti lagi,sebab dah nak puasa,mungkin lepas raya cbaru plan semula nak kemana..baiklah,itu ssja yang saya nak kongsikan,ouh..sebelum ni saya di sengat seekor ikan yang kecik tapi berbisa,tak boleh tidur saya dibuatnya,macam pegang api..sangat sakit..mujur kecik,kalau besar,dah tentu lebih sakitkan..alhamdulilah,sakit itu penhapus dosa.. pada anda tu jangan pegang ikan sebarangan ye,cantikt ak semestinye tak berbisa tau.. Jazzakallahu khairan jumpa lagi ye.. ^_^×
0 Komentar untuk "MELAWAT KUALABSELANGOR SIRI2"

Popular Posts

Back To Top