w a n n u r s y a r i f a h

KISAH MEMANDU YANG LUCU

Kisah memandu yang tersangat lucu
Assalamualaikum semua.Pernah tak anda mengalami kisah kisah lucu dalam pemanduan kereta?sudah pasti ada kan..baik..kali ini bersemperna ada satu contest post entri yang nak kita menceritakan detik detik lucu sukar menyukarkan untuk lupa melupakan peristiwa lalu(Funniest Post Contest by RichPlan4U)
Kisah ni bermula masa zaman belajar di universiti tak lama dulu (lama dah tu..hihi,ayat kemanisan sangat kan),dimana hendak menjadikan ceritanya adalah kami bertiga (saya,dan 2 orang lagi sahabat) sewaktu hendak pulang ke asrama dengan menaiki kereta milik alin ni.masa tu pula saya teringin la nak bawa kereta dia.jadi saya cakap pada dia yang saya nak drive.
Reaksi dia?..dengan muka berat hati lagi semacam muka sedih menyerahkan kunci kereta dia pada saya.huhu...macam tak ikhlas je kan...selepas je dapat kunci kereta saya pun tengok muka yang seorang lagi sahabat saya.muka pun macam takut je nak naik kereta kalau saya drive.mesti dia berasa ni mungkin peluang terakhir dia untuk melihat dulu...gasak la ko..mesti ko menangis merayu rayu dalam kereta.
Pendekkan cerita saya start enjin kereta dan tekan pedal minyak membuatkan dua sahabat saya tu dalam seram sejuk.baru je test power ni..belum masuk gear lagi..selepas semua dah okey saya pun terdetik dalam kepala(adalah ..nak tahu teruskan membaca).
Masa nak drive keluar dari kawasan kampus tu saya drive sepeti biasa(saja nak yakin kan sahabat saya tu yang saya akan drive dengan berhemah).hemah la sangatkan..kikiki..
Sebaik dah sampai di simpan jalan besar..haa ni la membuatkan si alin tu membebal mulut dengan nasihat tak putus putus.hati hati nur..lori besar banyak ni..bising je kan dia tu..ehe..macam mak jemah..
huish huish..Tengok kiri...tengok kanan..banyaknye lori..saya masa ni berada di simpang 3.kira nak belok ke kanan jalan besar.
Oleh kerana terlalu banyak lori lori bak kereta api tu,saya pun dok tunggu la keadaan reda.bila arah kanan dah reda harus tunggu pula yang sebelah kiri nuh.adess..bila kedua dua arah dah reda saya pun lepas brek tangan dan tekan minyak.masa nak gerak tu kereta dah sampai di tengah tengah simpan,secara tertiba mati pula.hadoii..kami punyalah cuak bagai..saya pun apa lagi panik semacam lah..dalah la tengah tengah jalan pula kereta dok parking..elok sangat!!!
Bila dok tengok lori lori besar dah semakin dekat saya cepat cepat lah start enjin.dua orang tu bising je terjerit jerit.buat saya bertambah cemas.cool okey cool..don't worry honey!.lepas dah start kereta seperti biasa saya ingin masuk semula ke simpan kanan yang tadi tak sempat nak masuk sebab enjin mati tertiba,masa nak masuk ke kanan tu pula lori besar yang dari arah kiri dok terlebih dulu sampai hingga kami tak dapat nak masuk sebab aliran trafik dari arah kiri ke kanan dah macam ribut taufan.
Nak undur dah tak boleh sebab kereta belakang dah beratur nak keluar dari kampus.sahabat saya pula dok bagi tahu yang kereta dari arah kanan dok mai dah.haaaahh..kusut larh..masa ni la nak menghimpit kami di tengah tengah jalan.alin pun becok je mulut dia.
Last last saya ambil u-turn di depan.tak jadi nak masuk kanan dari simpan T sekarang ni.kalau ikut jalan ni ada lampu isyarat.tapi lama sikit dan jauh la.saya pun ikut la jalan yang jauh tu.dah terpaksa sebab kereta dah macam buka pameran car roadshow di tengah tengah jalan.
Oppss!!sebut pasal kereta selalu kita kalau nak renew roadtax dan insurans kenderaan memang kena beraturkan? Ada tak dapat diskaun? Dengan Rich Plan,kita boleh mendapat diskaun sehingga 15% untuk memperbaharui cukai jalan serta insuran kenderaan bermula sekarang sehingga 31 mac ini.
TAWARAN
“ Up to 15% OFF for Insurance and Road tax” yes!! Rich Plan menawarkan kadar diskaun tersebut kepada anda sehingga 31 mac ini.Andai kata cukai jalan dan insurans kenderaan anda tamat pada september depan,anda masih boleh dapatkan diskaun ini sekarang dengan prebook awal awal.Anda boleh melawat laman RichPlan untuk mendapatkan tawaran ini sekarang.
http://bit.ly/1bUQrLW
FAEDAH DAN MANFAAT
Dengan Richplans4u,kita tidak perlu beratur untuk renew roadtax,insurans kenderaan.cukup hanya mengisi borang secara online sahaja.banyak lagi faedah faedah yang kita akan perolehi dengan Richplans4u.Kita juga akan dapat diskaun.
http://bit.ly/richplanform
Saya rasa RichPlans4u dah pun memberikan kita kaedah yang terbaik dan termudah.online saja dah boleh renew roadtax serta insurans.memang saya suka la kan..tambah tambah kalau kita ni kaki shoping online..klik klik dah selesai urusan.sambil bantal di sebelah atau di bawah dagu.kalau nak lebih ganjaran,lawati la laman tersebut.
Sambung cerita mari...

Bila dah ikut jalan yang jauh ni rasa nak berebut masuk simpang tu dah tak perlu dah.sebab dah ada lampu isyarat.sementara lampu masih hijau,saya drive lelaju sebab nak mengelak tunggu lama punya pasal,akhirnya lampu bertukar warna oren,bertambah lah kelajuan saya.alin dengan si zaff dah cuak..
BERHENTIIII!!!!! Bisingnye dorang ni..atoi
Lampu tukar jadi merah,dorang ni terjerit jerit suh benti.saya kemalasan menunggu..kiki..terus buat u-turn maut punya!!
Dead conner!! Berada darjah ketajaman agaknya saya buat tu..dek kerana membuat pusingan u dengan kelajuan tinggi tu masing masing terhimpit ke tepi tingkap..mesti sakit kan siku tu..kikiki
Kami selamat je dalam kereta ni.dah macam naik roller coaster dah.ngee..alin dari tadi dok membebel..biasalah..mak jemah tu..
Aku tak nak mati dulu....(si alin punya luahan)
Kiki..muka masing masing merah..zaff tegaman langsung diam.sesekali tersengih tengok akak dia tu meronta kat depan..
Eleh..ko bawak kereta lagi teruk.dah rupa malaikat maut.berapa banyak nyawa dah di cabut.(kalau kat kampung dia si alin ni layak di gelar malaikat maut.sebab kalau dia bawak kereta semua di langgarnya.termasuklah ayam yang dia langgar selamber dia je masa ayam tu dok melintas jalan).
So bila dok imbas cara drive masing masing,suasana yang seram bukam tadi berubah jadi gelak tawa.gelak punya gelak kami dah sampai di asrama kami.Alhamdulilah.tak ada apa yang buruk berlaku
P/s-cerita ada pengalaman peribadi.amalkan pemanduan berhekmah.Berhati hati di jalan raya.smartdrive all
^_^×
4 Komentar untuk "KISAH MEMANDU YANG LUCU "

lupa pakai seat belt msa test drive
tp jp bg lulus

mcm menarik rich plan..ade website x

Qema Amaya<<-----link ada dlm entri..bulebcuba nt tu

Popular Posts

Back To Top