w a n n u r s y a r i f a h

JAMBATAN KE-2 PULAU PINANG


JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG

1 Mac 2014-Jambatan kedua pulau pinang di jangka akan di rasmikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bulan mac ini.

Jambatan ini yang menghubungkan Batu Maung di bahagian pulau dengan Batu Kawan di tanah besar,akan di buka kepada kenderaan dan di rasmikan bermula pada malam ahad kira kira jam 12.01 malam.

Jambatan yang berharga rm4.5 bilion ini di jangka juga dapat mengurangkan kesesakkan aliran trafik semasa di jambatan pulau pinang yang pertama sebanyak sehingga 25%.

Mengenai kadar kutipan toi pula dan tahap keselamatan jambatan, kata Pengerusi Majlis Tindakan
Persekutuan Negeri Pulau Pinang (MTPNg)
Datuk Zainal Abidin Osman
“Ketika ini pengujian sistem tol dan tahap
keselamatan fizikal jambatan sedang
dijalankan oleh Lembaga Lebuhraya Malaysia
(LLM),”.

Ulasan saya mengenai jambatan kedua ini-
Tahniah kepada warga pulau pinang kerana sudah memiliki jambatan baru.jambatan ini agak unik dan menarik.saya menjangkakan akan ramai yang ingin menggunakan jambatan kedua pulau pinang dan bergambar di atas jambatan itu nanti.

Sudah lama saya menanti jambatan kedua pulau pinang ini siap dan beroperasi,terasa nak bercuti ke pulau pinang je ni..hihi..(nak tengok jambatan tu dari dekat dan bergambar)

Pasti di waktu malam jambatan ini akan bercahaya terang dan akan menceriakan suasana serta menarik anak mata dari jauh untuk ke sini menyaksikan dengan lebih dekat.

^_^×

Sumber berita-Bernama,Utusan


0 Komentar untuk "JAMBATAN KE-2 PULAU PINANG"

Popular Posts

Back To Top