w a n n u r s y a r i f a h

PENGALAMAN SAIE MENAMAM POKOK BUNGA




MENANAM POKOK BUNGA

Antara hobi saie..malam2 saie rajin mengebur tanah n membelek2 pokok bunga saie.rase macam petani pula.hehehehehehe ore yang cakap gitu kat saie bile saie dok mengebur tanah.jaga pokok nim tak susah mana,cuma kena pandai pilih pokok dengan tempat kita tinggal.kalau batang pokoknye yang nipis2 tu mudah patah kalau ribut melanda.



POKOK YANG SAIE PILIH

gambad kat atas tu sebelum pokok tu saie beli.harga dalam rm30 jew.saie pilih sebab warnanye merah n cantik.so saie da ade pengalaman nak bela pokok kat rumah saie.anda semua haruslah memilih pokok yang batang pokoknye tebal supaya tidak patah dilanda angin kuat.macam pokok matahari saie,habis patah.
Pokok laen yang batang pokoknye nipis turut menjadi mangsa angin taufan.huhkhuk..cian pokok tu..



KUMPULKAN SEMUA DISINI

nim sebahagian dari pokok2 yang saie beli.mula2 mang la berbunga.tapi lame2 bila da kerap di landa angin kuat,banyak yang gugur.



SELEPAS MEMBUAT SETTING SUDUT

saie pening dok setting sedut mane yang molek tuk letak pasu bunga nim sumua.haishhh..rumit juga kan menanam pokok nim semua..
Selepas beberapa lama,pokok2 tu semua mati.disebabkan angin dari arah nim agak kuat,banyak batang pokok saie patah sebab terlalu kecik tuk mengharungi kekuatan angin tu.kecuali pokok kemboja.pokok kemboja saie agak tebal batang pokoknye tu.tapi kadang2 tumbang juga.setakat nim pokok kemboja saie masih mekar berbunga.alhamdulilah...



HAVE A NICE DAY PEOPLE

Okay..sekian saje entry yg menceritakan pengalaman saie menanam pokok bunga.huhuhu yg tinggal cume pokok kemboja jew..yg laen suda go... :-(
Sekian entry saie.jumpe lagi ^_^
6 Komentar untuk "PENGALAMAN SAIE MENAMAM POKOK BUNGA"

Assalamualaikum! hye, arin's here!..:) ape kabar akak? nice blog! serious..:) and bnyk sgt ilmu...:) thanks.. hikhikhik. done following here.. arin jemput akak dtg blog arin... bye akak.. fly~ ;)

wsalm airin..alhamdulilah..bru lepS baek dmm..t.kaseh melawat blog akak ye..blog akak nim bese2 jew...low profile skit ehe..nt akak follow back airin ye ^_^

sama2.. ^_^ hikhik... salam ukhwah akak..:) alhamdulillah akak dh sihat...:)

t.kaseh airin : ) . skg da sihat boleh la aktif skit hihi

sama hobi dengan mak saya.. boleh baca kat entry ni.. :) http://zamzoro.com/travelog/plant-nursery-in-sungai-petani/

Popular Posts

Back To Top